In detail: training

Versterk de slagkracht van uw bedrijf door een op maat gemaakt pragmatisch training traject.

We nemen als basis voor onze trainingen en workshops steeds onze DISC en Motivatie-Drijfveren en EQ assessments. Dit geeft je de kans om je eigen voorkeuren in verschillende omgevingen in te schatten alsook die van anderen. Hierdoor begrijp je veel van wat je zelf en anderen motiveert en waarom jij en anderen bepaalde keuzes maken en (communicatie)voorkeuren hebben. Pas dan kan je effectief werken aan (zelf)leiderschap of je verkoopsvaardigheden. Tijdens elk van de trainingen krijg je inzichten in het eigen profiel en dat van anderen, wat de corresponderende voorkeuren zijn en hoe hier communicatief flexibel mee om te gaan. Zo krijgen de trainees met hun omgeving meer overeenstemming, een beter (zelf)vertrouwen en vlottere samenwerking met een hoger rendement als gevolg. Afhankelijk van de specifieke bedrijfsdoelstelling, stellen we een maatwerktraining en (team)coaching voor die perfect is afgestemd op de specifieke behoeftes van de groep, het individu.


 

In house training

Wenst u uw medewerkers (leidinggevenden, salesteam, ...) eenzelfde opleiding aan te bieden, dan is een aanbod op maat de geknipte oplossing.

  • Door dialoog en gesprek leren we uw onderneming van binnenuit kennen
  • Samen zoeken we naar de juiste accenten die u en uw teams wensen te leggen
  • Op basis van deze input wordt een programma op maat samengesteld.  Hierin zoeken we steeds naar de ideale mix tussen theoretische onderbouw, discussie & brainstorming, oefeningen en spelvormen
  • Bij voorkeur werken we met cases uit uw dagelijkse praktijk of die van uw medewerkers


Persoonlijke Stijlen (DISC) en Motivatie (Drijfveren)

Het DISC model brengt het voorkeursgedrag en -communicatie in kaart en het Motivatie - Drijfverenprofiel geeft aan wat je energie en kacht geeft.

Aan de hand van onze DISC en Motivatie-Drijfveren assessments, trainingen en workshops kunnen de eigen voorkeuren in verschillende omgevingen ingeschat worden alsook die van anderen. Hierdoor begrijp je veel van wat jezelf en anderen motiveert en waarom jij en anderen bepaalde keuzes maken, voorkeuren hebben en bijgevolg ook andere communicatiebehoeften.

Tijdens elk van de trainingen worden:

  • Inzichten verkregen in het eigen profiel.
  • Een methode aangeleerd om inzichten te verkrijgen in het profiel van anderen en wat hun corresponderende voorkeuren zijn.
  • Aangegeven hoe hier communicatief flexibel mee om te gaan.

Zo bekomen de trainees met hun omgeving meer overeenstemming, rapport, een sterker vertrouwen, een betere samenwerking met een hoger rendement als gevolg.
Afhankelijk van de specifieke bedrijfsdoelstelling, stellen we een maatwerktraining en coaching voor die perfect is afgestemd op de specifieke behoeftes van de groep, het individu.

Mogelijke invalshoeken:

  • Teambuilding
  • Afstemmen van de sales methodiek op de mogelijke sociale stijlen van de klant
  • Conflictbeheersing
  • Leadership afstemming

Format Training:

  • Theoretisch inzicht
  • DISC en Motivatie-Drijfveren Assessment
  • (Groeps) Oefeningen
  • Rollenspellen indien aangewezen (eventueel met acteur(s))
  • Videofragmenten

Improvement Leadership Journey

Als verantwoordelijke voor uw bedrijf of afdeling staat u dagelijks voor enorme uitdagingen. Hoe hou ik mijn mensen gemotiveerd? Hoe zorg ik er mee voor dat ze het beste van zichzelf kunnen geven? Hoe maak ik van een groep individuen een hecht team? Doe ik wel de juiste dingen? En doe ik de dingen juist? En wat met alle veranderingen rondom mij: veranderingen in mijn team, bij de mensen -privé en professioneel? Hoe gaan ze daar mee om? Moet ik daarop inspelen? Of juist niet? Hoe maak ik connectie met hen? Hoe hanteer ik een coachende stijl waardoor anderen verantwoordelijkheid kunnen opnemen, betrokken worden en daardoor sterker gemotiveerd zijn? Wat is mijn invulling van “verbindend leiding geven”?

In een uniek belevingstraject verspreid over drie maanden laat Improvement u zoeken naar een antwoord op deze vragen. Dit door een combinatie van vijf interactieve workshops van telkens één dag, individuele coachingsessies tussen de workshops in en permanente mentoring.  Samen met collega’s verantwoordelijken. Zo leert u van elkaar en ook van uzelf. En bent u beter gewapend voor de uitdagingen van vandaag en morgen.
Het programma vertrekt van uw concrete professionele uitdaging.  Vanuit een stevige theoretisch onderbouw zoeken we samen de praktijk op.  Zo heeft u op het einde van het traject ook meteen uw eigen actieplan klaar.


Sales Improvement

Bij elk Sales Improvement traject starten we bij de basis:

  • Wat zijn de USP’s, waarin is uw bedrijf uniek?
  • Wat doet u beter dan uw concurrent, wat biedt u meer, sneller en meer betrouwbaar aan uw klant?
  • Wat zijn de mogelijke problemen waarmee uw klanten dagelijks te maken hebben en hoe lossen uw USP's dat op?

Pas wanneer dit kristalhelder vaststaat heeft het aanscherpen van verkoopsvaardigheden en personal skills & impact zin. 

Improvement helpt uw bedrijf bij het correct definiëren en vooral implementeren van uw USP's. Zodat uw salesploeg goed gewapend de strijd aankan. Startend vanuit een interactieve groepssessie mondt een leertraject uit in een gepersonaliseerd coachingtraject met maximaal resultaat.
 

Mogelijke interventies:

  • Strategische verkoopWanneer het gaat om verkoopsprocessen die langer duren en waarbij verschillende personen binnen de eigen en de kopende organisatie betrokken zijn. Improvement implementeert een methodiek die alles en iedereen uitgelijnd constant op de rails houdt.
  • Account Management Ontwikkel je omzet verder bij je bestaande key accounts. Hoe maak van je klanten echte "fans". Dit gaat verder dan enkel maar het "fideliseren", "retainen" en "beschermen". Leer een account plan, roadmap en businessplan maken van je belangrijkste key accounts en hoe die om te zetten in strategisch geplande acties. Als dirigent leer je op het gepaste moment de meest opportune actie door de juiste persoon te laten uitvoeren met als doel de maximalisatie van de totale omzet bij de key accounts.
  • Oplossingsgericht verkopen Door het implementeren van de PIN-POINT® methodiek krijgen verkopers de vaardigheid om de klant behoeftegericht en probleemoplossend te begeleiden in de richting van uw oplossing.
  • NegotiërenVerkopers leren dat onderhandelen niet gelijkstaat met de klant steeds kortingen en andere tegemoetkomingen geven.
  • PresentatietechniekenImprovement leert hoe je een krachtige presentatie van de eerste tot de laatste minuut kunt laten boeien. Je hebt er met het nodige zelfvertrouwen plezier in hoe je publiek aan je lippen hangt en overtuigd geraakt van je boodschap.
  • Telefonische prospectieVerkopers leren hoe ze daadkrachtig en efficiënt telefonisch kunnen prospecteren met het nodige zelfvertrouwen en plezier. Zo legt u de basis voor het werven van nieuwe klanten.
  • Engaging Sales Management Hoe leid je op een empowerde manier je salesteam naar een nooit gezien engagement en effectiviteit en resultaat.